close
تبلیغات در تدبیربلاگ
آگهی صنعتی
بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
آمار
Statistics
آمار مطالب
کل مطالب : 50
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 3
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 3
آي پي ديروز : 6
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 32
بازدید سال : 32
بازدید کلی : 32
اطلاعات شما
آی پی : 18.208.132.33
مرورگر : ناشناس
سیستم عامل : ناشناس
امروز : پنجشنبه 8 خرداد 1399
میزکار
Panel
ورود کاربران
نام کاربري :
کلمه رمز :


عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
مطالب پربازدید
Favorite Posts
تبادل لینک هوشمند
Auto Link
عنوان لينك
توضيحات :
آدرس لينك
كد امنيتي
جستجو
Search
آرشیو
Archive
خبرنامه
NewsLetter
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
مطالب تصادفی
Suggest Posts
چت باکس
Chat

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
اختصاصی چهلم



مطلب چهلم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)


لوله بدون درز
لوله مانیسمان
لوله سیاه
لوله گالوانیزه
پروفیل

سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:03 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و نهم

مطلب سی و نهم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



تسه نوردی
سپری
چهار پهلو
انبار عمومی


سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:03 نویسنده : 6 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و هشتم

مطلب سی و هشتم
مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



نبشی
ورق روغنی
ورق گالوانیزه
تسمه فابریک

سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:02 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و هفتم


مطلب سی و هفتم
مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)


میلگرد آجدار
ورق آهنی
ناودانی
ورق آهن
فروش ورق آهن
فروش ورق آهنی

سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:01 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و ششم

مطلب سی و ششم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



میلگرد
تیرآهن Ipe
تیرآهن Ipn
تیرآهن هاش
فروش تیرآهن هاش
خرید تیرآهن هاش

سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:00 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و پنجم



مطلب سی و پنجم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)


تعمیر آسانسور هیدرولیک
تعمیرات آسانسور هیدرولیک
سرویس آسانسور هیدرولیک
تعمیرکار آسانسور هیدرولیک
آسانسور هیدرولیک


سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 20:00 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و چهارم

مطلب سی و چهارم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)

تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



فروش عطر ارزان
خرید ادکلن ارزان
فروش عطر ارزان
جوشکار


سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 19:59 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و سوم

مطلب سی و سوم
مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)


تست ادکلن

عطر ارزان
ادکلن ارزان
فروش ادکلن ارزان

سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 19:58 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و دوم

مطلب سی و دوم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)
تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



ادکلن تستر اماراتی

فروش عطرهای اماراتی
تسترهای اماراتی
پخش ادکلن اماراتی


سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 19:58 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
اختصاصی سی و یکم

مطلب سی و یکم

مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشي فقط نقش ريل دارد و باربر نيست.سازه آسانسور به مهاربند نياز ندارد يكديافراگم داريم با باري محوري كه توسط كابل تحمل ميشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد

تصویر زیر شماتیک کلی روند آنالیز طراحی آسانسور را نشان می دهد :

مقادیر وردی سیستم شامل موارد زیر می باشد : 1- نوع ساختمان (مسكوني، تجاري،‌بيمارستاني، مدرسه و غيره)
2- تعداد كل طبقات
3- تعداد طبقات جمعيت دار
4- اگر واحد غبر مسكوني است تعداد اتاقها در هر واحد و تعداد واحدهاي هر طبقه و در غير اينصورت مساحت مفيد هر طبقه
5- جمعيت هر طبقه
6- كل تراول (‌طول مسير حركت آسانسور)
7- ارتفاع طبقت
8- در صورت خاص بودن ساختمان (مهد كودك، خانه سالمندان، معلولين و ...)

پس از کسب اطلاعات بالا پردازش های زیر می بایست بر روی آنها و یا جداگانه انجام پذیرد

1- تعيين جمعيت كل 2- تعيين جمعيت در زمان ترافيك
3- زمان انتظار براي دريافت سرويس (Interval)
4- زمان يك سفر كامل Round Trip Time
پارامترهاي مهم مؤثر در محاسبه زمان يك سفر كامل:
- زمانهاي پياده و سوار شدن
- زمانهاي پرش

خر وجی های زیر پس از پردازش :

تعداد آسانسور سرعت آسانسور
ظرفيت آسانسور
نوع كنترل:
- گروهي و تعداد آن
- مجزا

پس از آنالیز های بالا طراحي آسانسور در سه مرحله زیر انجام می پذیرد استاندارد مورد نظر در طراحي: EN81 می باشد)

پس از آناليز ترافيك و بررسي محدوديتهاي ابعادي كه بر اساس فرم صفحه بعد اطلاعات اوليه آن از طريق بازديد از محل و يا نقشه هاي ابعادي و مشاوره با كارفرما صورت مي گيرد. امر طراحي آسانسور صورت مي گيرد.

فاز اول - بررسي و تعيين آبعاد و اندازه ها فاز دوم - بررسي و تعيين مشخصات فني قطعات
فاز سوم - تهيه نقشه هاي اجرايي جهت عمليات نصب و راه اندازي

------------------------------------------------------

فاز اول طراحي: طراحي ابعاد و اندازه ها

پس از انتخاب آسانسور مناسب از نظر تعداد، سرعت و ظرفيت كه با بررسي محاسبات ترافيكي و محدوديتهاي ابعادي صورت پذيرفت، بر اساس جداول ابعاد و اندازه هاي مطابق مقررات EN81 و توصيه هاي ISO كه در صفحات بعد آمده است. سعي مي شود مناسبترين ابعاد و اندازه ها انتخاب گردد. شايان ذكر است ابعاد و اندازه هاي ارائه شده صرفا" براي آسانسورهاي معمولي و استاندارد مي باشد. در شرايط خاص و آسانسورهاي گرد، آسانسورهاي پاناروما(شيشه اي) و يا آسانسورهاي صنعتي، ابعاد و اندازه ها بر اساس شرايط موجود تعيين مي گردد اما همواره سعي مي شود مقررات EN81 براي ميزان فضاي هر مسافر (مساحتها) رعايت گردد.
خروجي هاي فاز اول طراحي عبارتند از:

تعيين ابعاد چاهك (عرض - عمق - ته چاه Pit - اورهد - طول مسير) تعيين ابعاد موتورخانه و محل آن (طول - عرض - ارتفاع - بالا يا پايين)
تعيين ابعاد كابين (يك طرف درب - دو طرف درب)

تعيين نوع دربها و سمت بازشو (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
نوع وزنه تعادل و ابعاد آن (چدني - سربي - در ابعاد مختلف)
موقعيت وزنه تعادل (پشت كابين - بغل كابين)



ادکلن تستر حعبه سفید

تستر ادکلن
تستر عطر
ادکلن طرح اصلی اماراتی


برچسب ها : ,
سه شنبه ششم خرداد هزار و سیصد و نود و نه - 19:57 نویسنده : 3 بازدید نظرات(0)
ليست صفحات
Pages
تعداد صفحات : 5